
№2 (76)  
2024

baj.by = baj.media

БАЖ – гэта  
пра медыя.  

Таму наш сайт  
цяпер – baj.media

 СМІ
Ў БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

https://baj.media/
https://baj.media/
https://baj.media/


CТАНОВІШЧА 
Ў МЕДЫЯСЕКТАРЫ БЕЛАРУСІ: 
СТУДЗЕНЬ-КРАСАВІК 2024 2023 
ГОДА. АГЛЯД

На працягу студзеня-красавіка 2024 года працягваліся 
рэпрэсіі ў адносінах да незалежных журналістаў і блогераў. 
Назіралася актывізацыя ўсіх ранейшых відаў пераследу:

• �прыцягнення да крымінальнай адказнасці 
журналістаў і блогераў (у тым ліку завочна);

• �ціску на журналістаў (затрыманні, арышты, штрафы);

• �цэнзуры праз адміністратыўныя меры.

Міністэрства замежных страў Беларусі ініцыявала ўжыванне 
абмежавальных мераў у адказ у дачыненні сродкаў масавай 
інфармыцыі Латвіі, Літвы і Эстоніі, бо ў гэтых краінах 
заблакавалі доступ да пэўных беларускіх дзяржаўных СМІ.

Улады Расіі і Беларусі дамовіліся стварыць 
медыякампанію Саюзнай дзяржавы для прасоўвання 
агульнай ідэалагічнай павесткі, згодна з агучанай 
раней ініцыятывай Аляксандра Лукашэнкі.

https://baj.media

2

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://baj.media
https://baj.media/


КРЫМІНАЛЬНЫ ПЕРАСЛЕД

На працягу гэтага перыяду 4 журналістам былі 
вынесены прысуды па крымінальных справах.

30 студзеня барысаўскі фатограф Аляксандр Зянкоў быў 
пакараны трыма гадамі пазбаўлення волі паводле артыкула 
361-1 Крымінальнага кодэкса (удзел у экстрэмісцкім 
фарміраванні): быццам яго здымкі былі паказаны на адным з 
інтэрнэт-рэсурсаў, прызнаным экстрэмісцкім фарміраваннем. 

18 сакавіка кіраўніку «Маланка Медыя» Паўлу Марынічу, а 
таксама яшчэ чацьвярым фігурантам справы завочна (у парадку 
спецыяльнай вытворчасці) прызначылі па 4 гады пазбаўлення 
волі за супрацьпраўныя дзеянні па зрыву рэспубліканскага 
рэферэндума 2022 года (артыкул 191 Крымінальнага кодэкса). 

21 сакавіка былы журналіст-фрылансер з Гомеля Андрэй 
Толчын атрымаў прысуд 2 гады і 6 месяцаў калоніі па 
двух артыкулах, за паклёп у дачыненні да прэзідэнта 
і за «садзейнічанне экстрэмісцкай дзейнасці». 

22 сакавіка ў Мінску завяршыўся разгляд справы журналіста-
фрылансера Ігара Карнея: ён быў прызнаны вінаватым 
ва ўдзеле ў экстрэмісцкім фарміраванні (мелася на ўвазе 
Беларуская асацыяцыя журналістаў) і прыгавораны да трох 
гадоў зняволення.  
https://baj.media/be/aglyady-manitoringi/represii-suprac-
zhurnalistau-i-medyya-u-2024-godze-spis-znyavolenyh/

У студзені-сакавіку былі ўзбужданы крымінальныя 
справы ў адносінах да 7 журналістаў, 5 з іх у адносінах 
да тых, хто знаходзіцца па-за межамі Беларусі.

https://baj.media

3

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://baj.media
https://baj.media/


Затрыманыя раней магілёўскія журналісты Алесь Сабалеўскі 
і Яўген Глушкоў сталі фігурантамі крымінальных спраў па 
артыкуле 361-1 Крымінальнага кодэкса 
(стварэнне экстрэмісцкага фарміравання 
альбо ўдзел у ім) у сувязі з іх колішнім 
супрацоўніцтвам з регіянальным 
медыя 6tv.by, прызнаным экстрэмісцкім 
фарміраваннем. 
https://prisoners.spring96.org/
be/person/ales-sabaleuski

https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-
yaugena-glushkova-raspachali-
kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/ 

Астатнія крымінальныя справы былі 
ўзбуджаны ў парадку спецыяльнай вытворчасці (завочна). Так, 
супрацоўніку “Радыё Свабода” Сяргею Дубаўцу інкрымінавалі 
парушэнне заканадаўства аб супрацьдзеянні экстрэмізму, 
недапушчэнні рэабілітацыі нацызму і адмаўленні генацыду 
беларускага народа (усяго паводле шасці артыкулаў 
Крымінальнага кодэкса).  
https://nashaniva.com/334641

Супрацоўнік «Радыё Свабода» Юрый Дракахруст і журналістка 
Ганна Любакова апынуліся сярод 20 беларускіх экспертаў 
і палітолагаў, якія былі абвінавачаны Следчым камітэтам 
у тым, што яны «прымалі актыўны ўдзел у выпрацоўцы 
і рэалізацыі канцэпцыі дэструктыўнай дзейнасці, 
накіраванай на прычыненне шкоды нацыянальнай бяспецы 
Рэспублікі Беларусь, а таксама садзейнічалі ўзбуджэнню 
сацыяльнай варожасці і варажнечы ў грамадстве». 
https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-
dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/

https://baj.media

4

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://prisoners.spring96.org/be/person/ales-sabaleuski
https://prisoners.spring96.org/be/person/ales-sabaleuski
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://nashaniva.com/334641
https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/
https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/
https://baj.media
https://baj.media/


Паводле артыкула 361-4 Крымінальнага 
кодэкса (садзейнічанне экстрэмісцкай 
дзейнасці) былі ўзбуджаны справы ў 
адносінах да журналіста і праваабаронцы з 
Гродна Ўладзіміра Хільмановіча і рэдактара 
незалежнага сайта orsha.eu Ігара Казмерчака 
(яго дадаткова вінавацяць у абразе 
прэзідэнта). 
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-
raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-
da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/

https://baj.media/be/zhurnalista-igara-
kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/

ІНШЫЯ ФОРМЫ ЦІСКУ 
НА ЖУРНАЛІСТАЎ І МЕДЫЯ

За першыя тры месяцы 2024 года былі зафіксаваны 5 
затрыманняў журналістаў, 4 разы медыясупрацоўнікам 
прысуджалі адміністрацыйныя арышты. Атрымала працяг 
практыка завочнага асуджэння за адміністрацыйныя 
правапарушэнні журналістаў-эмігрантаў: звязанай з телеканалам 
“Белсат” Алене Шабуні прысудзілі ў Віцебску штраф у памеры 
2800 рублёў. З пратаколаў, дасланых па пошце, стала вядома, 
што падставай для адміністрацыйнага пераследу стаў “распаўсюд 
экстрэмісцкіх матэрыялаў” (артыкул 19.11 КаАП). 
https://baj.media/be/shtraf-zhurnalistcy-alene-shabuni/

https://baj.media

5

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/zhurnalista-igara-kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/
https://baj.media/be/zhurnalista-igara-kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/
https://baj.media/be/shtraf-zhurnalistcy-alene-shabuni/
https://baj.media
https://baj.media/


У рамках палітычных чыстак 19 лютага былі затрыманы за 
падтрымку поствыбарных пратэстаў і, верагодна, звольнены 
вядучая «Альфа Радыё» (уваходзіць у дзяржаўны холдынг 
«СБ. Беларусь сегодня») Наталля Жукоўская і яго гукарэжысёр 
Дзмітрый Кулікоўскі.  
https://baj.media/be/gubazik-zatrymau-vyaduchuyu-
i-gukarezhysyora-alfa-radyyo/

ВЫКАРЫСТАННЯ 
“АНТЫЭКСТРЭМІСЦКАГА 
ЗАКАНАДАЎСТАВА” ДЗЕЛЯ 
АБМЕЖАВАННЯ СВАБОДЫ 
ВЫКАЗВАННЯ

Доступ да інфармацыі з незалежных крыніц, як і раней, улады 
абмяжоўвалі, выкарыстоўваючы заканадаўства для барацьбы з 
экстрэмізмам. Былі прызнаны экстрэмісцкімі фарміраваннямі 
7 медыяпраектаў: «Беларускае Радыё Рацыя», якое месціцца 
ў Беластоку (Польшча), «DW Беларусь (Немецкая волна 
Беларусь)», «UDF — новости Беларуси», «Это Минск, детка» 
(уключаючы акаўнты ў сацыяльных сетках блогера Усяслава 
Пашкевіча, вядомага як «Тутэйшы Шляхціч»), інфармацыйны сайт 
непрызнанага беларускімі ўладамі грамадскага аб’яднання «Саюз 
палякаў на Беларусі» ZnadNiemna.pl, а таксама праект «Чаго 

https://baj.media

6

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://baj.media/be/gubazik-zatrymau-vyaduchuyu-i-gukarezhysyora-alfa-radyyo/

https://baj.media/be/gubazik-zatrymau-vyaduchuyu-i-gukarezhysyora-alfa-radyyo/

https://baj.media
https://baj.media/


брэшаш?», які займаецца разборам прыёмаў дзяржпрапаганды.  
https://mvd.gov.by/ru/news/8642

4 красавіка з’явіўся загад Аператыўна-аналітычнага цэнтра пры 
прэзідэнце Рэспублікі Беларусь, які прадугледжвае ануляванне 
даменных імёнаў інтэрнэт-рэсурсаў, уключаных у Рэспубліканскі 
спіс экстрэмісцкіх матэрыялаў. Выконваць гэта належыць 
адміністратару нацыянальнай даменнай зоны. 
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=T62405642

Першымі незалежнымі медыя, якія трапілі пад гэтыя новыя 
правілы, сталі інфармацыйныя сайты reform.by і Media-Polesye.by.  
https://baj.media/be/damennae-imja-reform-by/

https://baj.media/be/damennae-imja-media-polesye/

Рэгіянальныя сайты «Першы Пінскі» і stolin.bу, новы сайт “Брэсцкай 
газеты”, інфармацыйны сайт Reformation — Reform.by, кантэнт сацсетак 
аналітыка Сяргея Чалага і журналісткі Кацярыны Пытлевай, TikTok-акаўнт 
«Misha Gypsynkov» блогера-гумарыста Міхаіла Цыганкова, а таксама 
іншыя медыярэсурсы былі аднесены да “экстрэмісцкіх матэрыялаў”.

13 лютага кантэнт тэлеграм-канала «БАЖ Беларуская асацыяцыя 
журналiстаў» (t.me/bajmedia), а 18 сакавіка і старонка baj.media ў 
сацыяльнай сетцы TikTok былі прызнаны «экстрэмісцкімі». 
https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-
ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/

З замежных медыя ў Рэспубліканскі спіс экстрэмісцкіх матэрыялаў 
былі ўключаны медыяпраект «Настоящее время» (шэсць яго 
тэматычных рэдакцый), а таксама два артыкулы пад загалоўкамі 
«Наш Пушкин» і «Братский народ” как пушечное мясо», 
размешчаныя на сайце нямецкай газеты “Die Tageszeitung”.  
http://mininform.gov.by/documents/respublikanskiy-
spisok-ekstremistskikh-materialov/

https://baj.media

7

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://mvd.gov.by/ru/news/8642

https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=T62405642
https://baj.media/be/damennae-imja-reform-by/
https://baj.media/be/damennae-imja-media-polesye/
http://t.me/bajmedia
https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/

https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/

http://mininform.gov.by/documents/respublikanskiy-spisok-ekstremistskikh-materialov/
http://mininform.gov.by/documents/respublikanskiy-spisok-ekstremistskikh-materialov/
https://baj.media
https://baj.media/


БЛАКІРОЎКА 
АНЛАЙН-
РЭСУРСАЎ

З прычыны цэнзуры Міністэрства 
інфармацыі прымала рашэнні 
аб блакіроўцы доступу да 
анлайн-рэсурсаў. Так, сайт 

расследвальніцкага інфармацыйнага медыяпраекта «Бюро 
медыя» (buromedia.io.) быў заблакаваны прыкладна праз 30 хвілін 
пасля размяшчэння публікацыі пра Беларускі Чырвоны Крыж.  
https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-
vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/

Доступ карыстальнікаў да рэгіянальнага інфармацыйнага 
інтэрнэт-выдання «Мой Брест» (www.mybrest.by) быў абмежаваны 
з-за “выкрытага” Мінінфармам парушэння заканадаўства аб 
сродках масавай інфармацыі – наяўнасці гіперспасылкі на 
“экстрэмісцкі” belsat.eu у публікацыі 2017 года. 
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-
u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/ 

Ахвярай палітычнай цэнзуры стаў “Беларускі N-корпус” (калекцыя 
тэкстаў сучаснай беларускай мовы). Калі пасля паўгоду 
бяздзеяння ён аднавіў працу, з яго зніклі амаль 90% тэкстаў, у 
тым ліку публікацыі нелазежных беларускіх СМІ. Адроджаны 
корпус вэб-рэсурсаў цяпер уключае толькі сайты дзяржаўных 
«БелТА», газеты «Звязда», Белтэлерадыёкампаніі і афіцыйны сайт 
Аляксандра Лукашэнкі.  
https://nashaniva.com/334616

https://baj.media

8

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/
https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/
http://www.mybrest.by/
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/
https://bnkorpus.info/korpus.be.html
https://nashaniva.com/334616
https://baj.media
https://baj.media/


Нават рэкламныя публікацыі падвяргаліся цэнзуры. Так, сетка 
магазінаў «Міла» пасля абразаў і абвінавачванняў у праўладных 
Тэлеграм-каналах была вымушана выдаліць пост у Instagram, у 
якім фігураваў вядомы вядучы Яўген Перлін, што звольніўся з 
дзяржаўнага тэлебачання пасля выбараў 2020 года.  
https://news.zerkalo.io/cellar/61075.html?tg=7

https://baj.media/be/mininfarm-abmezhava-dostup-da-medyja/

ПАДЗЕІ Ў ДЗЯРЖАЎНЫМ 
МЕДЫЯСЕКТАРЫ

Ідэалагізацыя дзейнасці дзяржаўных СМІ атрымала працяг у рамках 
Саюзнай дзяржавы – мяркуецца стварэнне і прасоўванне агульных 
медыйных наратываў. 29 студзеня на пасяджэнні Вышэйшага 
дзяржсавета Саюзнай дзяржавы Расіі і Беларусі ў Санкт-Пецярбургу 
была падпісана пастанова аб стварэнні медыякампаніі Саюзнай 
дзяржавы, ідэя якога агучвалася Аляксандрам Лукашэнкам на 
працягу некалькіх гадоў. Па словах міністра лічбавага развіцця, 
сувязі і масавых камунікацый Расійскай Федэрацыі Максута 
Шадаева, на дадзены момант у медыяхолдынг будуць уваходзіць 
ужо існуючыя дзве штотыднёвыя газеты  «Союзное Вече» і 
«Союз. Беларусь — Россия», часопіс «Союзное государство» і 
тэлерадыёвяшчальная арганізацыя Саюзнай дзяржавы, якія будуць 
забяспечваць «адзіную скаардынаваную палітыку». 
https://tass.ru/obschestvo/19847771

https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-
ab-stvarenni-abyadnanaga-medyyaholdynga-rasii-i/

https://baj.media

9

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://news.zerkalo.io/cellar/61075.html?tg=7
https://baj.media/be/mininfarm-abmezhava-dostup-da-medyja/
https://tass.ru/obschestvo/19847771

https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-ab-stvarenni-abyadnanaga-medyyaholdynga-rasii-i/
https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-ab-stvarenni-abyadnanaga-medyyaholdynga-rasii-i/
https://baj.media
https://baj.media/


На запуск медыяхолдынга 
накіруюць 1 мільярд 
расійскіх рублёў (каля 
11 мільёнаў долараў) 
з бюджэту Саюзнай 
дзяржавы. Яго асноўны 
офіс будзе знаходзіцца ў 
Маскве, а прадстаўніцтва — 
у Мінску. У холдынг 
плануецца ўключыць 
“рэсурсны цэнтр”, які будзе 
фармаваць кантэнт для 

распаўсюду праз электронныя сродкі інфармацыі.  
https://iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-
sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mlrd-rublei

У самой Беларусі працягвалася стварэнне медыяхолдынгаў 
(аб’яднаных рэдакцый) з мясцовых дзяржаўных газет. Падчас 
пасяджэння Брэсцкага аблвыканкама 25 студзеня паведамлялася 
пра стварэнне ў вобласці трох такіх рэдакцый. Начальнік 
галоўнага ўпраўлення ідэалагічнай работы і па справах моладзі 
Брэсцкага аблвыканкама Таццяна Гагакава заявіла, што «праца 
ў інтэрнэт-прасторы — задача №1 для сучаснага СМІ”, таму ў 
дзвюх рэдакцыях прыцягнулі да працы ў рэдакцыях блогераў. Па 
словах міністра інфармацыі Уладзіміра Пярцова, які прысутнічаў 
у Брэсце, у Беларусі выбудавана «дзейсная сістэма падачы 
інфармацыі, але недзе яе трэба завастрыць і перафарматаваць: у 
Брэсцкай вобласці гэта ўдалося выканаць на 97%».  
https://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-
lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/

Прапагандысцкая дзейнасць дзяржаўных СМІ 
прывяла да дадатковых абмежавальных мераў. 

Ф
от

о:
 И

ЗВ
ЕС

ТИ
Я/

Дм
ит

ри
й 

Ко
ро

та
ев

https://baj.media

10

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mlrd-rublei
https://iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mlrd-rublei
https://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/
https://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/
https://baj.media
https://baj.media/


У красавіку стала вядома, што прыпыненне членства 
Белтэлерадыёкампаніі ў Еўрапейскім вяшчальным саюзе (EBU), 
якое першапачаткова было ўстаноўлена да ліпеня 2024 года, 
стане бестэрміновым у выпадку адсутнасці паляпшэння сітуацыі. 
Яно дзейнічала з мая 2021 года і было матывавана адсутнасцю 
аб’ектыўнасці, свабоды прэсы і незалежнасці, рэпрэсіямі 
ў дачыненні да журналістаў і паказам у эфіры так званых 
«пакаяных» відэа, прыраўнаваных да катаванняў.   
https://reform.news/priostanovka-chlenstva-
belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj

У сакавіку Нацыянальны савет Латвіі па электронных СМІ (NEPLP) 
вырашыў забараніць доступ да сайтаў тэлеканала АНТ (ont.by) 
і дзяржаўнага медыяхолдынга «СБ. Беларусь сегодня» (sb.by) 

як датычных да распаўсюду 
агрэсіўнай расійскай прапаганды 
і ненавісніцкіх выказванняў.  
https://rus.delfi.lv/57860/
latvia/56402982/neplp-zakryl-
dostup-k-devyati-saytam-s-
rossiyskoy-propagandoy

Міністэрства інфармацыі 
Беларусі ў адказ выступіла з 
заявай аб «недапушчальных 
дзеяннях, накіраваных на 

абмежаванне свабоды слова і мэтанакіраванае пазбаўленне 
латышскіх грамадзян права на атрыманне поўнай і аб’ектыўнай 
інфармацыі».  
https://baj.media/be/u-latvii-zabaranili-dostup-da-ant-i-sb/

8 красавіка, у сувязі з увядзеннем забароны на дзейнасць 
асобных сродкаў масавай інфармацыі Беларусі на тэрыторыі 
Латвіі, Літвы і Эстоніі, Міністэрства інфармацыі ў якасці меры ў 

Ф
от

а 
Un

sp
la

sh

https://baj.media

11

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://reform.news/priostanovka-chlenstva-belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj
https://reform.news/priostanovka-chlenstva-belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://t.me/mininform
https://baj.media/be/u-latvii-zabaranili-dostup-da-ant-i-sb/
https://baj.media
https://baj.media/


адказ пастанавіла абмежаваць на тэрыторыі Беларусі доступ да 
шэрагу медыя гэтых краін (не прыводзячы пералік замежных 
выданняў). Зроблена гэта было на падставе апавяшчэння 
Міністэрства замежных спраў Беларусі.  
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-
dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/

На фоне міжнародных санкцый 
Міністэрства інфармацыі пачало 
ўжываць механізм іх абыходу на 
падставе закона, прынятага ў 2023 
годзе, што дазваляе выкарыстоўваць 
аб’екты інтэлектуальнай уласнасці 
без згоды праваўладальніка, калі той 
уключаны ў спіс «недружалюбных» 
краін. Пастановамі міністэрства ад 
14 лютага і 19 красавіка Міжнародная 
федэрацыя футбольных асацыяцый 

(ФІФА) і Саюз еўрапейскіх футбольных асацыяцый (УЕФА) былі 
ўключаны ў гэты самы спіс, што дае магчымасць трансляваць у 
Беларусі футбольныя чэмпіянаты без атрымання адпаведнага 
дазволу.  
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441166 

https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441422

Ф
от

а 
jc

om
p

https://baj.media

12

 СМІ
Ў  БЕ ЛАРУСІ

ЭЛЕКТРОННЫ БЮЛЕТЭНЬ

№2 (76) 2024

https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441166
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441422
https://baj.media
https://baj.media/


2024

baj.media

«БЕЛАРУСКАЯ 
  АСАЦЫЯЦЫЯ 

   ЖУРНАЛІСТАЎ»

Змест гэтага электроннага 
выдання абаронены нормамі 
Аўтарскага права.
Спасылка на «Беларуская 
асацыяцыя журналістаў» 
пры выкарыстанні матэрыялаў 
ЭЛЕКТРОННАГА БЮЛЕТЭНЯ 
«СМІ Ў БЕЛАРУСІ» з’яўляецца 
абавязковай.

Кантакт: 
Бастунец Андрэй Леанідавіч

E-mail: office@baj.media  
Web: https://baj.media/

https://baj.media

