baj.media

Wi,
= o Z
.

baj.by = baj.media

BAJ represents
the media sector,
so the new domain

name is baj.media

IN BELARU

E-NEWSLETTER

MASS %
MEDIA

S

L

p " s eﬁgll

TR |\



https://baj.media/
https://baj.media/
https://baj.media/

Qubls B E-NEWSLETTER

é?' https://baj.media M A s s
%:/vu ‘%
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

SITUATION IN BELARUS MASS
MEDIA FIELD: JANUARY-APRIL
2024. REVIEW

Repressions against independent journalists and bloggers
continued in Belarus in January — April 2024.

The active application of all previously noticed forms of
persecution was registered during the period under review:

- criminal prosecution of journalists and bloggers (incl. in absentia),
- pressure on journalists (detentions, arrests, fines),
- censorship with the use of administrative measures.

The Ministry of Foreign Affairs of Belarus initiated the application
of restrictive measures in relation to the media of Latvia,
Lithuania, and Estonia in response to the blocked access to a
range of Belarusian state-owned media in these countries.

The governmental authorities of Russia and Belarus agreed
to create the Union State’s media company to promote a
common ideological agenda, following the initiative that had
been previously announced by Aliaksandr Lukashenka.



https://baj.media
https://baj.media/

Qubls B E-NEWSLETTER

% https://baj.media M A s s
%:/vu ‘%
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

CRIMINAL PROSECUTION

4 journalists were convicted in criminal cases
during the period under review.

Aliaksandr Ziankou, a photographer from Barysau (Minsk region)
was sentenced to three years in prison under Article 361-1 of
the Criminal Code (‘participation in an extremist organization’)
on January 30, 2024. Allegedly, his photos were shown on one
of the Web-resources recognized as an extremist organization.

On March 18, 2024, Pavel Marinich, the head of “Malanka
Media” as well as four other individuals involved in the case,
were sentenced in absentia to 4 years of imprisonment,
allegedly, for ‘illegal actions to disrupt the National
referendum in 2022’ (Article 191 of the Criminal Code).

Andrei Tolchyn, a former freelance journalist from Homiel
was sentenced to 2 years and 6 months in prison on two
criminal charges, for the alleged ‘slandering of the president’
and ‘facilitating extremist activities’ on March 21, 2024

A freelance journalist Ihar Karney was convicted after a court trial
in Minsk for the alleged ‘participation in an extremist organization’
(which appeared to be the Belarusian Association of Journalists)
and sentenced to three years in prison on March 22, 2024.

https://baj.media/be/aglyady-manitoringi/represii-suprac-
zhurnalistau-i-medyya-u-2024-godze-spis-znyavolenyh/

In January-March 2024, criminal cases were filed against 7
Belarusian journalists. 5 of them reside outside of Belarus.



https://baj.media/be/aglyady-manitoringi/represii-suprac-zhurnalistau-i-medyya-u-2024-godze-spis-znyavolenyh/
https://baj.media/be/aglyady-manitoringi/represii-suprac-zhurnalistau-i-medyya-u-2024-godze-spis-znyavolenyh/
https://baj.media
https://baj.media/

E-NEWSLETTER

Y,
2
5
Nl
&

https://baj.media M A s s /ﬂ‘
vz M EDI A

IN BELARUS
Ne2 (76) 2024

hotuwi\'\é

T

In particular, criminal cases were filed against the previously
arrested journalists Ales Sabaleuski and Yauhien Hlushkou from
Mahilou with charges under Article 361-
1 of the Criminal Code (‘creating an
extremist organization or taking part in
it") in connection with their cooperation
with the 6tv.by regional media in the
past. The media outlet was labeled as an
‘extremist organization’ by the regime in
power.

https.//prisoners.spring96.org/
be/person/ales-sabaleuski

https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-
yaugena-glushkova-raspachali-
kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/

The rest of the criminal cases were filed in accordance with special
proceedings, i.e., in absentia. Thus, a ‘Radio Liberty’ employee
Siarhei Dubavets was charged with violating the law on countering
extremism, rehabilitation of Nazism and the denial of genocide of
the Belarusian people under six articles of the Criminal Code.
https://nashaniva.com/334641

Another ‘Radio Liberty’ employee Yury Drakakhrust and a journalist
Hanna Liubakova were enlisted by the Investigative Committee

of Belarus among 20 Belarusian experts and political scientists
who were accused of the alleged ‘active participation in the
development and implementation of the concept of destructive
activities aimed at harming the national security of Belarus and
contribution to the incitement of social hostility and hatred in

the society.

https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-
dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/



https://prisoners.spring96.org/be/person/ales-sabaleuski
https://prisoners.spring96.org/be/person/ales-sabaleuski
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://baj.media/be/suprac-videaaperatara-yaugena-glushkova-raspachali-kryminalnuyu-spravu-za-supracu-z/
https://nashaniva.com/334641
https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/
https://baj.media/be/syarod-20-belaruskih-ekspertau-u-dachynenni-da-yakih-adkrytaya-specvytvorchasc-try/
https://baj.media
https://baj.media/

qubls *, E-NEWSLETTER

5 3 https://baj.media M A s s
MEDIA

IN BELARUS

&

Ty 2%

Ne2 (76) 2024

Also, criminal cases were filed against Uladzimir
Khilmanovich, a journalist and human rights
defender from Hrodna, and lhar Kazmiarchak,
the editor of orsha.eu independent website
under Article 361-4 of the Criminal Code
(‘facilitating extremist activities’). The latter was
additionally accused of insulting the president.
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-
raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-
da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/

https://baj.media/be/zhurnalista-igara-
kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/

OTHER FORMS OF PRESSURE
ON JOURNALISTS
AND MASS MEDIA

5 cases of arbitrary detention of journalists and 4
cases of administrative arrest of media workers were
registered during the first quarter of 2024.

The practice of convicting the exiled journalists for the
alleged administrative offenses in absentia continued withing
the period under review. Thus, Alena Shabunia, associated
with Belsat TV channel, was fined 2,800 Belarusian rubles

in Vitsebsk. According to the mailed protocols, she was



https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/sledchy-kamitjet-raspacha-specvytvorchasc-u-dachynenni-da-zhurnalista-uladzimira-hilmanovicha/
https://baj.media/be/zhurnalista-igara-kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/
https://baj.media/be/zhurnalista-igara-kazmerchaka-buduc-sudzic-zavochna/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls E-NEWSLETTER

é?' https://baj.media M A s s
oot ©
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

charged with the ‘dissemination of extremist materials’
(Article 19.11 of the Code of Administrative Offenses).

https://baj.media/be/shtraf-zhurnalistcy-alene-shabuni/

As part of political purges, Natalia Zhukouskaya, the presenter of
Alfa Radio broadcaster, which is part of the ‘SB. Belarus Today’ state-
owned holding company, and Dzmitry Kulikouski, the Alfa Radio
sound engineer were detained for supporting post-election protests
on February 19, 2024. Both were most probably fired afterwards.

https://baj.media/be/qubazik-zatrymau-vyaduchuyu-
i-qukarezhysyora-alfa-radyyo/

THE APPLICATION

OF ‘ANTI-EXTREMIST
LEGISLATION’ TO RESTRICT
FREEDOM OF EXPRESSION

As before, the authorities restricted access to information from
independent sources, applying the legislation to combat extremism.

7 media projects were recognized as ‘extremist formations’ within the
period under review, including ‘Belarusian Radio Racyja, located in
Bialystok (Poland), ‘DW Belarus (German Wave Belarus), ‘UDF — Belarus
News; ‘This is Minsk, baby’ (including blogger Usiaslau Pashkevich’s (aka
‘Tuteyshy Shliakhtsich’) accounts on social media, ZnadNiemna.pl Web-


https://baj.media/be/shtraf-zhurnalistcy-alene-shabuni/
https://baj.media/be/gubazik-zatrymau-vyaduchuyu-i-gukarezhysyora-alfa-radyyo/
https://baj.media/be/gubazik-zatrymau-vyaduchuyu-i-gukarezhysyora-alfa-radyyo/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls E-NEWSLETTER

é?' https://baj.media M A s s
%:/vu ‘%
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

site of the Union of Poles in Belarus Public Association, which is not
recognized by the Belarusian authorities, as well as ‘Why are you lying?’
project, which deals with the analysis of state propaganda techniques.
https.//mvd.gov.by/ru/news/8642

On April 4, 2024, the Operations and Analysis Center under the
President of the Republic of Belarus published an order that
provided for cancellation of domain names of Web-resources
included in the National List of Extremist Materials. The national
domain zone administrator was authorized to implement the order.
https://pravo.by/document/?quid=12551&p0=162405642

Reform.by and Media-Polesye.by were among the first media outlets
affected by the new legal provisions.
https://baj.media/be/damennae-imja-reform-by/

https://baj.media/be/damennae-imja-media-polesye/

‘The First from Pinsk’ (‘Piershy Pinski’) and stolin.by regional Web-
sites, a new Web-site of ‘Brestskaya Gazeta) ‘Reformation — Reform.
by’ News Web-site, the analyst Siarhei Chaly’s and the journalist
Katsiaryna Pytleva’s social media content, the ‘Misha Gypsynkov’
TikTok account, owned by a blogger and humorist Mikhail Tsyhankou
as well as a range of other media resources were labeled by the state
authorities as ‘extremist materials’ within the period under review.

On February 13, 2024, the content of ‘BAJ. Belarusian Association of
Journalists’ Telegram channel (. me/bajmedia) was labeled by the regime
in power as ‘extremist content’ A similar ‘extremist’ labeling affected

the baj.media pages on TikTok social media on March 18, 2024.

https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-
kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-
baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/



https://mvd.gov.by/ru/news/8642
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=T62405642
https://baj.media/be/damennae-imja-reform-by/
https://baj.media/be/damennae-imja-media-polesye/
http://t.me/bajmedia
https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/
https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/
https://nashkraj.by/news/obshchestvo/chetyre-telegram-kanala-priznany-ekstremistskimi-po-zayavleniyu-baranovichskogo-mezhrayonnogo-prokur/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls E-NEWSLETTER

%%' https://baj.media M A s s
oot ©
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

The ‘Current Time’ media project with its 6 topical editorials

as well as two articles under the headings ‘Our Pushkin”and ‘A
Brotherly Nation as Cannon Fodder’, published on ‘Die Tageszeitung’
newspaper’s Web-site (Germany) were included in the National List
of Extremist Materials within the reporting period. http://mininform.
gov.by/documents/respublikanskiy-spisok-ekstremistskikh-materialov/

BLOCKING ACCESS
TO ONLINE RESOURCES

As part of the applied censorship policies, the
Ministry of Information kept taking decisions on
blocking access to online resources. Thus, the
Website of ‘Bureau Media’ investigative journalism
media project - buromedia.io was blocked for public
access in approximately 30 minutes after posting a publication
about the Belarusian Red Cross on its pages.
https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-
vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/

Web-users’ access to ‘My Brest’ regional news Web-resource
www.mybrest.by was restricted subject to the ‘revealed’ violation of
mass media law, due to the presence of a hyperlink to the allegedly
‘extremist’ belsat.eu Web-site in their online publication that was
posted back in 2017.
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-
u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/



http://mininform.gov.by/documents/respublikanskiy-spisok-ekstremistskikh-materialov/
http://mininform.gov.by/documents/respublikanskiy-spisok-ekstremistskikh-materialov/
https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/
https://baj.media/be/paslya-publikacyi-pra-zamezhnyya-vayazhy-belaruskaga-chyrvonaga-kryzha-zablakavali/
http://www.mybrest.by/
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/
https://baj.media/be/na-zagad-ministra-infarmacyi-u-belarusi-zablakavali-sayt-moy-brest/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls B E-NEWSLETTER

% https://baj.media M A s s
%:/vu ‘%
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

The “Belarusian N-corpus” Web-resource with a collection of texts in
modern Belarusian language and references to Websites in Belarusian
was affected by political censorship, too. The public access to its Web-
pages was restored in nearly half a year since their blocking. However,
the resumed version lacked nearly 90% of the originally published
texts, including the publications of independent Belarusian mass
media there. The revived database of Web-resources currently includes
the state-owned online media, namely the ‘BelTA’ News Agency, the
‘Zviazda’ newspaper, and the Aliaksandr Lukashenka’s official Web-site.
https://nashaniva.com/334616

Even advertising publications were subjected to censorship within the
period under review. Thus, following a wave of insults and accusations
in pro-governmental Telegram channels, the ‘Mila’ chain of stores was
forced to delete their post on Instagram with a reference to a famous
presenter Yauhien Perlin, who quit from his job at the Belarusian state
TV company after the Presidential election in 2020.
https://news.zerkalo.io/cellar/61075.html?tg=7

https://baj.media/be/mininfarm-abmezhava-dostup-da-medyja/

EVENTS IN THE STATE
MEDIA SECTOR

The ideologization of state media activities continued within the
framework of the Union State of Belarus and Russia within the

period under review. Thus, it was planned to create and promote
common media narratives. In particular, a resolution on founding
the Union State’s media company was signed at a meeting of the



https://bnkorpus.info/korpus.be.html
https://nashaniva.com/334616
https://news.zerkalo.io/cellar/61075.html?tg=7
https://baj.media/be/mininfarm-abmezhava-dostup-da-medyja/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls E-NEWSLETTER

%j% https://baj.media M A s s
O%'vu &
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

Supreme State Council of the Union State of Belarus and Russia in
St. Petersburg on January 29, 2024. Its idea had been articulated
by Aliaksandr Lukashenka repeatedly for several years in a row.

According to Maksut
Shadayev, Russia’s Minister
of Digital Development,
Communication and Mass
Communications, the media
holding will embrace the
currently existing two weekly
newspapers - ‘Soyuznoe
Veche' and ‘Soyuz. Belarus

— Russia’ as well as the
Union State’s TV and Radio
Company first of all. The
media outlets are supposed to ensure the implementation of ‘the
unified and coordinated media policy’
https://tass.ru/obschestvo/19847771

o
]
©
=
5]
Q
=)
x
=
=
=%
4
=
=8
=g
=a
=<
< |
=
]
&
[==)
)
=
)
=4
1)
=4

https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-
ab-stvarenni-abyadnanaqga-medyyaholdynga-rasii-i/

One billion Russian rubles (about 11 million USD) will be allocated
for the launch of the media holding from the budget of the
Union State. Its headquarters will be based out of Moscow, and
its representative office will be located in Minsk. It is planned to
establish a ‘resource hub’ within the holding, which will create
content for distribution through electronic media.
https./iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-
sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mird-rublei

The creation of media holdings in the form of joint editorial
offices of local state newspapers continued in Belarus, too.

10


https://tass.ru/obschestvo/19847771
https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-ab-stvarenni-abyadnanaga-medyyaholdynga-rasii-i/
https://baj.media/be/pucin-i-lukashenka-padpisali-dagavor-ab-stvarenni-abyadnanaga-medyyaholdynga-rasii-i/
https://iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mlrd-rublei
https://iz.ru/1661728/elizaveta-krylova/obediniai-i-deistvui-na-sozdanie-soiuznogo-mediakholdinga-napraviat-1-mlrd-rublei
https://baj.media
https://baj.media/

E-NEWSLETTER

% https://baj.media M A s s
%:/vu ‘%
i MEDIA

IN BELARUS
Ne2 (76) 2024

Thus, during the meeting of Brest Regional Executive
Committee on January 25, 2024, it was announced that
three such newsrooms would be created in the region.

Tatsiana Hahakova, the head of the Main Department of Ideological
Work and Youth Affairs at Brest Regional Executive Committee
noted during the meeting that ‘work in the Web-space is task #1 for
modern mass media’ Therefore, bloggers were recruited to work in
the editorial offices of two media outlets in the region. The Minister
of Information Uladzimir Piartsou attended the meeting in Brest.
He noted in his speech that Belarus had developed ‘an effective
system of providing information. However, according to him, “it
needs sharpening and reformatting in some places that has been
completed by 97% in Brest region.”
ttps://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-
lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/

Propaganda activities of state-owned media led to the introduction
of additional restrictive measures within the period under review.

In April 2024, it was reported that the suspension of the Belarusian
State TV and Radio company’s membership in the European
Broadcasting Union (EBU) would be indefinite until the situation
improvement in the future. It was initially set from May 2021 to
July 2024. And it was motivated by the lack of objectivity, freedom
and independence of the press, the continuous wave of repression
against journalists as well as the broadcasting of so-called
“repentant” videos, equated to torture.
https://reform.news/priostanovka-chlenstva-
belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj

In March 2024, the Latvian National Council for Electronic Media
(NEPLP) took a decision to ban access to the websites of the state-
owned ANT TV channel (ont.by) and the ‘SB. Belarus today’ (sb.by)
media holding for being related to the dissemination of aggressive

11


https://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/
https://baj.media/be/u-bresce-chynouniki-azadachylisya-chamu-lyudzi-mensh-chytayuc-dzyarzhaunyya-gazety-vyysce/
https://reform.news/priostanovka-chlenstva-belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj
https://reform.news/priostanovka-chlenstva-belteleradiokompanii-v-ebu-stanet-bessrochnoj
https://baj.media
https://baj.media/

E-NEWSLETTER

Sy 2
g 3 . .

M 5 https://baj.media M A s s
% &

MEDIA

IN BELARUS
Ne2 (76) 2024

Russian propaganda and hate
speech.
https.//rus.delfi.lv/57860/
latvia/56402982/neplp-zakryl-
dostup-k-devyati-saytam-s-
rossiyskoy-propagandoy

The Ministry of Information

of Belarus responded with a
statement, blaming the Latvian
authorities of ‘impermissible
actions aimed at limiting freedom of speech and purposefully
depriving the Latvian citizens of their right to receive complete and
unbiased information!
https://baj.media/be/u-latvii-zabaranili-dostup-da-ant-i-sb/

=
7]
80
=%
a
=
=
©
=
o
=2

On April 8, 2024, the Ministry of Foreign Affairs of Belarus issued

a notification that restricted public access to a number of mass
media from Latvia, Lithuania, and Estonia on the territory of
Belarus in response to the previously introduced ban on the
activities of certain Belarusian media outlets in these countries. The
list of affected foreign media wasn’t provided by the Belarusian
governmental agency at that.
https.//www.chn.belta.by/society/
view/mininfarm-abmezhavau-
dostup-da-sheraga-medyja-latvii-
litvy-i-estonii-129950-2024/

Against the background

of international sanctions,

the Ministry of Information

of Belarus started to apply

the mechanism of their
circumvention, referring to the

12



https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://rus.delfi.lv/57860/latvia/56402982/neplp-zakryl-dostup-k-devyati-saytam-s-rossiyskoy-propagandoy
https://t.me/mininform
https://baj.media/be/u-latvii-zabaranili-dostup-da-ant-i-sb/
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://www.chn.belta.by/society/view/mininfarm-abmezhavau-dostup-da-sheraga-medyja-latvii-litvy-i-estonii-129950-2024/
https://baj.media
https://baj.media/

Qubls B E-NEWSLETTER

é?' https://baj.media M A s s
Tav(r ‘%
i MEDIA

IN BELARUS

Ne2 (76) 2024

law that had been adopted in 2023. The legal act allows the use

of objects of intellectual property without getting the consent of
their copyright holders if the latter are included in the list of legal
entities from the so-called “unfriendly” countries. The International
Federation of Football Associations (FIFA) and the Union of European
Football Associations (UEFA) were included in this list by the
ministerial decrees of February 14th and February 19th respectively.
Consequently, it became possible to broadcast international football
championships in Belarus without obtaining the appropriate
permissions from the non-resident copyright holders.
https://pravo.by/document/?quid=12551&p0=W22441166

https://pravo.by/document/?quid=12551&p0=W22441422



https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441166
https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=W22441422
https://baj.media
https://baj.media/

bl
\o\?‘\’\_é,ci L

N
@)
<<
% 5
&

-

<.
1 Jdy3as

THE BELARUSIAN
ASSOCIATION
OF JOURNALISTS

baj.media

e}
%
>
=
O

2024

The contents of this
publication are copyrighted.
It is obligatory to refer to the
Belarussian Association of
Journalists,

when using the
E-NEWSLETTER:

MASS MEDIA IN BELARUS
materials.

Contact:
Mr. Andrei Bastunets

E-mail: office@baj.media
Web: https./baj.media/



https://baj.media

