• Актуальнае
  • Медыяправа
  • Карыснае
  • Накірункі працы і кампаніі
  • Агляды і маніторынгі
  • Рэкамендацыі па бяспецы калег

    Сайт «Нашай Нівы» з’явіўся ў пераліку «экстрэмісцкіх матэрыялаў»

    Міністэрства інфармацыі чарговым разам дапоўніла спіс інфармацыйнай прадукцыі, прызнанай «экстрэмісцкай». Сярод іншых аб’ёмны пералік, які пераваліў ужо за 600 старонак, папоўніла папулярнае беларускае інтэрнэт-выданне «Наша Ніва». 

    Як адзначаецца на сайце Мінінфарма, у шэраг «забароненых да распаўсюду» трапіў нашаніўскі кантэнт на трох пляцоўках:

    – Афіцыйны інтэрнэт-сайт: https://www.nashaniva.com,

    – YouTube-акаўнт: https://www.youtube.com/@NashaNivaNews,  

    – Старонка ў сацсетцы Tik­Tok: https://tiktok.com/@nashanive.

    Акрамя таго, гэта ж тычыцца лагатыпа (лічбавыя вадзяные знакі) – літара «n» у чырвоным коле і загалоўнай «Н» у цэнтры надпісу «Наша Нiва» на чорным фоне.

    Удакладняеца, што адпаведнае рашэнне прыняў суд Цэнтральнага раёна Мінска 5 чэрвеня. Як водзіцца, калектыў газеты пра такі крок дазнаўся на стадыі канстатацыі факту.

    Нагадаем, 14 студзеня 2022 года рэдакцыя «Нашай Нівы» была прызнана «экстрэмісцкім фармаваннем».

    Штотыднёвая грамадска-палітычная, навукова-асветніцкая і літаратурна-мастацкая беларуская газета нацыяльна-адраджэнскага кірунку «Nasza niwa»/»Наша ніва» (друкавалася і лацінкай, і кірыліцай)  запачаткавала сваю гісторыю больш за стагоддзе таму — у канцы 1906 года.

    Сярод заснавальнікаў былі знакавыя асобы свайго часу — браты Іван і Антон Луцкевічы, Вацлаў Іваноўскі, Аляксандр Уласаў, Алаіза Пашкевіч ды іншыя. Выхад прыпыніла набліжэнне расійска-нямецкага фронту да Вільні.

    З атрыманнем незалежнасці Беларусі ў 1991 годзе легендарнае выданне аднавілася дзякуючы высілкам публіцыста Сяргея Дубаўца, які наступнае дзесяцігоддзе заставаўся галоўным рэдактарам. Таксама газетай кіравалі Андрэй Дынько, Андрэй Скурко, Ягор Марціновіч — два апошнія цяпер за кратамі паводле абвінавачанняў у прычыненні матэрыяльных стратаў дзяржаўным установам ад дзейнасці рэдакцыі.      

    Гэтаксама ў «экстрэмісцкі» спіс Мінінфарма патрапілі і іншыя незалежныя рэсурсы, прадстаўленыя на старонцы суполкі «Бай Прасвет» у тэлеграм-канале з ідэнтыфікатарам https://t.me/by_prosvet з амаль 1200 падпісчыкаў. У анатацыі гаворыцца, што на пляцоўцы гуртуецца беларускі «самвыдат», які акумулюе самыя важныя аператыўныя навіны.

    На падставе рашэння суда Ленінскага раёна Магілёва ад 1 чэрвеня ў пералік занеслі сёлетнія выпускі 5–7 электроннай газеты «Беларускі час», а таксама нумары 3–6 электроннай газеты «Голос Беларуси».

    У сярэдзіне траўня там жа аказаліся папярэднія віртуальныя наклады згаданых рэсурсаў, пра што паведамляла Беларуская асацыяцыя журналістаў.

    «Беларускі час», паводле заснавальнікаў праекта,  — гэта газета для беларусаў пра беларусаў. Адметна, што аналагічную назву мае друкаваны орган афіцыйнай Федэрацыі прафсаюзаў, але насамрэч ніякай сувязі паміж імі няма — ні паводле зместу, ні паводле ідэалагічнага складніка.  

    «Голос Беларуси», як удакладняюць яго ініцыятары, — штотыднёвы самвыдат з праўдзівымі навінамі.

    Абедзьве інфармацыйныя пляцоўкі ўяўляюць сабой завярстаны газетны макет, кожную старонку можна асобна адкрыць і чытаць у прыкладзенай PDF-версіі.

    Чытайце яшчэ:

    У палітзьняволенай журналісткі Ларысы Шчыраковай памерла маці

    Фактчэкінг у карыстальніцкім (і не толькі) кантэнце: прапануем інструкцыю, як раскрываць фэйкі

    Ціхае рэха трагічнай рэчаіснасці. Што не так у Вялікабрытаніі, Галандыі і Швейцарыі з медыятэкстамі пра Беларусь?

    Самыя важныя навіны і матэрыялы ў нашым Тэлеграм-канале — падпісвайцеся!
    @bajmedia
    Найбольш чытанае
    Кожны чацвер мы дасылаем на электронную пошту магчымасці (гранты, вакансіі, конкурсы, стыпендыі), анонсы мерапрыемстваў (лекцыі, дыскусіі, прэзентацыі), а таксама самыя важныя навіны і тэндэнцыі ў свеце медыя.
    Падпісваючыся на рассылку, вы згаджаецеся з Палітыкай канфідэнцыйнасці